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넷플릭스, 가입자는 늘었지만 하지만 수익은 약해 주가 하락...해외주식 2019. 1. 18. 10:35
넷플릭스는 목요일 4분기 수익률이 혼합되어 증시에서 주가가 약 4% 하락했다. 월스트리트의 예상치와 비교해 보면 다음과 같다.
•EPS: 30센트, Refinitiv의 합의 추정치에 의한 24센트 예측
•수익: 41억 9000만 달러, Refinitiv의 합의 예상액 42억 1천만 달러
•국내 가입자 추가: 153만 명, FactSet의 예상 151만 명
•국제 가입자 추가: 731만 명, FactSet의 614만 명 예상그 분기는 그 회사가 컨텐츠 소비와 원래의 프로그래밍을 증가시키기 때문에 Netflix에게 비싼 해를 넘길 것으로 예상되었다. EPS는 2018년 3분기보다 66% 하락한 것이며, 전년 동기 대비 27% 하락한 것이다.
하지만 이번 분기의 수익은 최근의 추세와 정확히 일치해 더 많은 지출을 암시했다. 4분기 총수입은 전년 동기 대비 28%의 증가율을 기록하고 있다.
그 회사는 2019년 1분기 실적이 기대에 못 미치는 방향으로 나아가고 있다. 넷플릭스는 주당 56센트의 수익이 44억 9천만 달러에 달할 것으로 예상하고 있다. 월가의 합의 추정치는 82센트와 46억 1천만 달러였다.
Netflix는 이전에 경고했던 콘텐츠 비용이 하반기에 더 많이 가중되었다. 신임 최고재무책임자(CEO)인 스펜스 노이만은 자사 콘텐츠로의 전환이 "지난 몇 년 동안 사업의 현금흐름과 기업의 현금수요에 압력을 가하고 있다"고 말했지만 회사는 투자에 자신하고 있다고 말했다.
넷플릭스와 HBO와 같은 스트리밍 현존사업자들은 아마존, 디즈니, AT&T와 같은 새로운 스트리밍 진입업체의 위협을 막기 위해 점점 더 원래의 히트곡에 의존하고 있다. 넷플릭스는 이번 분기에 '버드박스'나 영국의 '보디 가드'와 같은 대본과 원작 시리즈로 블록버스터급 히트작들을 보았고, 대본 없는 콘텐츠로 시청률을 빠르게 끌어올렸다고 말했다.
비스크립트 콘텐츠 부문에서 넷플릭스 브랜드 오리지널이 시청률의 대부분을 차지한다고 리드 헤이스팅스 최고경영자가 인터뷰에서 말했다.
"우리는 20년 동안 회원들을 기쁘게 해 주려고 노력해왔고, 매년 똑같은 초점을 맞추고 있다. 우리는 어떤 것이 가장 잘 작동하는지, 어떤 제품이 가장 잘 작동하는지 알아내기 위해 이 모든 방법을 다 알고 있다"고 헤이스팅스는 말했다. "그것은 같은 선순환이다. 우리의 구성원들을 위한 서비스를 향상시키고, 우리는 성장하며, 그것은 우리에게 더 많은 투자를 할 수 있게 한다."
넷플릭스는 13억 달러의 4분의 1에 대한 현금 유동성을 보고했다. 동사는 올해 총 30억달러의 현금소모가 2019년에는 지속될 것으로 예상하고 있다. 그 후, 그 회사는 무료 현금 흐름이 개선될 것이라고 말했다.
더 많은 유료 회원권
그 분기에 대한 청약자 추가는 월가 추정치와 회사 자체의 예상치를 바로 상회했다.
넷플릭스는 이미 760만 명으로 추산된 것에 비해 4분기 동안 880만 명의 글로벌 유료 회원권을 추가했다. 이 회사는 미국에서 150만 명의 신규 가입자와 국제적으로 730만 명의 신규 가입자를 기록했다.
넷플릭스는 2018년 한 해 동안 2900만 명의 유료 가입자를 추가했는데, 이는 지난해에 비해 33% 증가한 것이다.
회사 임원들은 지난 분기에 30일간의 무료 회원권을 축소하고 유급 회원권에 더 중점을 둘 것이라고 말했다. 4분기 동안 무료 재판이 9백만 명의 글로벌 회원권을 차지했다.
이 서비스는 인도나 멕시코와 같은 신흥 국제 시장에서 상당한 성장세를 보였고, 이로 인해 이 회사는 특정한 외환 역풍을 경험하게 되었다.
이 영화는 또한 가족과 아이들의 콘텐츠에도 도입되었고, 최근에 "블랙 미러: 밴더나치"로 쌍방향 이야기 형식을 실험했다.
테드 사란도스 최고 콘텐츠 책임자는 수익 인터뷰에서 "지난 몇 십 년 동안 쌍방향 스토리텔링에 대해 몇 번의 잘못된 시작이 있었다. 그리고 나는 이것이 가능성에 대해 애도를 표하는 스토리텔러를 가지고 있다고 말하고 싶다"고 말했다. "모든 종류의 스토리텔링에 효과가 있다는 예감이 든다."
넷플릭스는 미국 TV시청 시간의 10%를 차지하며, 가장 심각한 경쟁자들 중 비디오 게임 포트나이트와 같은 비텔레비전 상품들을 포함한다고 말했다.
주주들은 그 회사의 공격적인 콘텐츠 전략에 대해 보상해 주었고, 2019년 첫 몇 주 동안 그 주식은 약 30% 올랐다. Netflix가 스트리밍 계획 전반에 걸쳐 요금을 인상한다고 발표한 후, 이번 주 초 한 번의 세션 동안 주가가 7퍼센트 올랐다.
Netflix beats on subscriber growth, but misses slightly on revenue — stock falls after hours
Netflix posted mixed fourth-quarter earnings results Thursday, sending shares down roughly 4 percent in extended trading. Here's how the company did compared with Wall Street estimates:
•EPS: 30 cents, vs. 24 cents forecast by Refinitiv consensus estimates
•Revenue: $4.19 billion, vs. $4.21 billion forecast by Refinitiv consensus estimates
•Domestic subscriber additions: 1.53 million, vs. 1.51 million forecast by FactSet
•International subscriber additions: 7.31 million, vs. 6.14 million forecast by FactSet
The quarter was expected to cap an expensive year for Netflix, as the company ramps up content spend and original programming. Reported EPS represents a 66 percent markdown from the third quarter of 2018, and a 27 percent downside from the year-ago quarter.
Revenue for the quarter fell right in line with recent trends, though, hinting at higher expenditures. Fourth-quarter revenue totals mark a 28 percent year-over-year jump.
The company is guiding toward lower-than-expected results for the first quarter of 2019. Netflix expects earnings per share of 56 cents on revenue of $4.49 billion, compared with Wall Street consensus estimates of 82 cents and $4.61 billion.
Netflix previously warned content costs are more heavily weighted in the second half of the year. Newly appointed Chief Financial Officer Spence Neumann said during the company's earnings interview that a move toward owned content has "put pressure on the cash flows of the business and the cash needs of the business over the past few years," but that the company is confident in its investment.
Streaming incumbents like Netflix and HBO are increasingly banking on original hits to stave off threats from new streaming entrants like Amazon, Disney and AT&T. Netflix said it saw blockbuster hits this past quarter with original movies and scripted series like "Bird Box" and U.K.-based "Bodyguard," and rapidly accelerated viewership in unscripted content.
In the unscripted content segment, Netflix branded originals account for the majority of viewership, CEO Reed Hastings said in the interview.
"You know for 20 years we've been trying to please our members, and it's really the same focus year after year. We've got all these ways to try to figure out which shows work best, which product features work best," Hastings said. "It's the same virtuous cycle: Improve the service for our members, we grow, that gives us more money to invest."
Netflix reported free cash flow for the quarter of negative $1.3 billion. The company expects its cash burn, which totaled negative $3 billion for the year, to hold consistent in 2019. After that, the company said, free cash flow will improve.
More paid memberships
Subscriber additions for the quarter came in just above Wall Street estimates and the company's own projections.
Netflix added 8.8 million global paid memberships during the fourth quarter, compared with its stated estimate of 7.6 million. The company posted 1.5 million new subscribers in the U.S. and 7.3 million new subscribers internationally.
Netflix added 29 million paid subscribers for the full year of 2018, 33 percent higher than the 22 million paid subscribers it added in 2017.
The company's executives indicated last quarter it would be de-emphasizing 30-day free trial memberships and focusing more heavily on paid memberships. Free trials accounted for 9 million global memberships during the fourth quarter.
The service has seen considerable growth in emerging international markets like India and Mexico, exposing the company to certain foreign exchange headwinds.
It's also been pushing into family and children's content, and it recently experimented with interactive story formats with "Black Mirror: Bandersnatch."
"There's been a few false starts on interactive storytelling in the last couple decades, and I would tell you that this one has got storytellers salivating about the possibilities," Chief Content Officer Ted Sarandos said in the earnings interview. "We've got a hunch that it works across all kinds of storytelling."
Netflix said it claims 10 percent of television screen time in the U.S. and that it counts non-television offerings like the video game Fortnite among its most serious competitors.
Shareholders have rewarded the company for its aggressive content strategy, sending the stock up about 30 percent in the first few weeks of 2019. Shares gained 7 percent during a single session earlier this week, after Netflix announced it was raising rates across its streaming plans.
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